Amerika, NYC – A lakberendező szemével

Sokan nosztalgiázunk így év végén, én is végignéztem, mi történt velem ebben az évben, és hát az egyik legnagyobb durranás az amerikai utunk volt. Jöjjön egy képes beszámoló, ami augusztusban elmaradt, mert ahogy visszajöttünk, egyből belevetettem magam a munkába, és karácsony előttig meg se álltam. 🙂

Tehát augusztus 2-16-ig voltunk kint, megnéztük a Niagarát, voltunk Philadelphiában, Washingtonban, és néhány napot New Yorkban. Ezúton is köszönjük a barátainknak a meghívást! 🙂 Bízom benne, hogy aki most készül Amerikába, kap egy kis ihletet, mit nézzen meg mindenképpen!

Pennsylvania államban, Reading várostól nem messze volt az első héten a fő hadiszállásunk. Ide érkeztünk, de rögtön az első utunk a Niagarához vitt, ahol egy éjszakát töltöttünk. Azt tudni kell, hogy az USA-ban a távolságok óriásiak, más a lépték utazásban mint nálunk, ez a kiruccanás 6 órás kocsiút volt csak oda. De megérte, mert szuper élmény volt!

A következő hely, amit megnéztünk Philadelphia volt, itt láttunk először felhőkarcolót, ami teljes extázisba hozott minket, imádtuk! 🙂 Pár óra alatt simán bejárható. Alább a Philadelphia Museum Of Art.

Majd Washingtonba mentünk, ami szintén gyönyörű, rengeteg különleges épület, nevezetesség, múzeum volt, bár mi csak az Űrmúzeumba jutottunk el, de érdemes ezt is megnézni, ha ott jársz! Egy nap alatt bejártuk, de az extra kényelmes cipő kötelező! Íme a Fehér Ház!

A nemzeti szimbólum, a híres Washington-emlékmű a National Mall Parkban.

A Lincoln-emlékmű épülete dór stílusú görög templomot utánoz.

A Smithsonian Castle (ami egy kutatóintézet) mellett sétáltunk el, ahogy haladtunk a Capitolium felé.

Közben bementünk az Űrmúzeumba (National Air and Space Museum).

És lent már a Capitolium épülete látható (Az Amerikai Egyesült Államok Capitoliuma).

Ezek után eljutottunk egy vidámparkba, ahol egy darab képet se csináltunk, mert a telefonokat letettük, abszolút az élményé volt a főszerep. Az adrenalin a maximumon volt, mivel hullámvasutaztunk egész nap. Ha érdekel, és arra jártok, ne hagyjátok ki a Hershey Parkot!

És következett amit a legjobban vártunk, 6 nap New Yorkban! Manhattant tulajdonképpen el sem hagytuk, de így is gondos tervezést igényelt, hogy minden fontos dolgot meg tudjunk nézni, amit szeretnénk, tehát jó, ha legalább ennyi időtök van erre a grandiózus városra! A szállásunk a Central Parktól pár utcányira volt, így ezt jártuk be először. Rengeteg amerikai film rémlett fel itt sétálgatva. 🙂

Bejártuk a Broadwayt, az Upper West Sideot, este pedig persze a Times Squaren kötöttünk ki, ahol rengeteg az ember, de a hangulat óriási!

Másnap elindultunk a Rockefeller Center felé. Csodálatos, ahogy a régebbi épületek megmaradtak az újak vagy a felhőkarcolók között, bár néhol szinte már alig érvényesülnek a régebbi templomok. De az összhatás lenyűgöző, nem győztük kapkodni a fejünket a rengeteg magas épület és üvegtorony között. Alábbi képen a St. Patrick’s Cathedral.

Íme a Rockefeller Center, az ikonikus üzletközpont.
A másik híres épület, a Radio City Hall.

A csodálatos Bryant Park és mellette a New York Public Library, ami lenyűgöző volt belül! Az alábbi képen a háttérben az Empire State Building.

És a Grand Central Terminal vasútállomás, amit szintén láthattunk pár filmben, belül a gyönyörű türkiz mennyezetével! Mögötte pedig a Chrysler Building.

Az egyik kedvenc épületem a Flatiron Building (Vasalóház), a Madison Park mellett található.

Aztán végigsétáltunk a The High Line-on, ami egy magasvasút helyén kialakított park, csodás kilátással és érdekes látnivalókkal!

Ezek után  visszametróztunk Upper East Side-ra, hogy libegőzzünk egyet Roosevelt Island-re, ami egyszerűen fantasztikus volt: magasból láthattuk a várost naplementében és esti fényekben. Sétáltunk egyet a szigeten, majd ugyanígy visszatértünk Manhattenbe.

Következő nap ismét nyakunkba vettük a várost: irány a Greenwich Village, a Washington Square Park, majd a SOHO városrész!

És keresztül sétáltunk a Little Italy városrészen is, majd -mintha elvágták volna- jött a Chinatown, ahol egyből megváltozott minden: az olasz negyedből ázsiaira változott a városkép egy utca alatt, beleérte az üzleteket, az éttermeket, a járókelőket.

Majd a sétánkat dél felé folytattuk, irány a kultikus Brooklyn Bridge! Átsétálni nem volt időnk, mivel hatalmas építményről van szó, de csodálatos volt a híd is és a kilátás is.

Alább pedig a One World Trade Center található, de azt két nappal később néztük meg közelebbről.
A Charging Bull, amit csak így tudtam fotózni a tömeg miatt 😀

Majd elsétáltunk a Trinity Church templom mellett, aztán következett a Wall Street és a történelmi jelentőségű Federal Hall.

Útközben hazafele az Union Square Park.

Másnap egy lazább napot tartottunk, egy kiadós reggelivel indítva. Béreltünk biciklit, és bebicajoztuk a Central Parkot. Szuper program, ne hagyjátok ki, ha van rá egy kis időtök! 🙂

Mókusokat is etettünk, ami szuper spontán program volt 🙂

Ez a The Frick Collection épülete, de sajnos beljebb tilos volt fotózni, pedig gyönyörű francia stílusú bútorok, értékes tárgyak voltak kiállítva.

Este tettünk még egy kört a Times Squaren!

Következő napi úti célunk a már említett One World Trade Center, One World Observatory, a Freedom Towerben. Ha csak egy kilátóba mentek fel, ez legyen az! Fantasztikus a kilátás, belátni egész Manhattant! (A kilátó magassága 387 m.)

Az Oculus, az új tömegközlekedési csomópont.

Persze megrendítő volt látni a korábbi tornyok helyét, ahol most emlékmű található, ezt most Ground Zerónak nevezik.

És íme a kilátás az Observatoryból!

Elsétáltunk a vízpartra (Upper Bay öböl) a Battery Parkon keresztül, ugyanis következett egy kis kompozás, a Staten Island Ferryvel, hogy közelebbről is szemügyre vegyük a Szabadság-szobrot, Manhattant pedig messzebbről. 🙂

Utolsó esténken tettünk még egy sétát a városban, de már mindenhol azt láttuk: irány vissza Magyarországra! 🙂 Nagyon élménydús, fantasztikus volt ez a két hét, és remélem hamarosan újra megyünk majd a tengerentúlra, mert bár igazán sok helyre eljutottunk, maradt bőven látnivaló! 🙂