Torino és Bardonecchia – A lakberendező szemével

Sikerült egy városnézős és síelős utazást beiktatni előző év végére – év elejére, így december 30-án repülőre szálltam legjobb barátnőmmel, és a reggelit már Milánóban fogyasztottuk el, ahol megvártuk a triumvirátus harmadik tagját, aki Londonból érkezett. Célállomásunk Torino volt, ahol felfedeztük a várost, gyönyörködtünk a csodaszép épületekben -engem mindig lenyűgöz Olaszország a régi épületeivel- és ismerkedtünk a helyi gasztronómiával. Itt töltöttük a szilvesztert is, majd január 2-án felmentünk a hegyekbe, hogy a téli sportoknak szenteljünk egy kis időt a csodálatos Bardonecchiában.
Torino Olaszország negyedik legnagyobb városa, fontos gazdasági, ipari és kulturális központ is, gyönyörű és elegáns város az Alpok közelében.

Az év utolsó napján egész nap jártuk a várost, szebbnél szebb helyeket érintve. Fantasztikusak ezek az erkélyes házak!

Piazza Castello és a Palazzo Madama, alább, a fa mögött a királyi palota
Palazzo Madama hátulról

Mole Antonelliana, Torino egyik fő látványossága és jelképe,  a nemzeti filművészeti múzeum otthona, fentről csodálatos kilátása van a városra, de olyan sor állt előtte,  hogy nem vártuk ki. 🙂

Jellegzetes árkádos épületek

A gyönyörű Pó folyó és környéke, a Valentino park, ahol mindenképpen érdemes tenni egy sétát, ha erre jársz!

Castello del Valentino

Borgo Medievale, 15. századi középkori falu rekonstrukciója, amelyet az 1884-es torinoi világkiállításra építettek.

És ismét a királyi palota

A barokk stílusú Cappella della Sacra Sindone

Piazza San Carlo, Torino másik nagyon híres tere

A szilveszteri partiba menet fotóztam pár menő Roche Bobois (francia) kirakatot 🙂

Január 1-én egy lazább sétára indultunk délután…

…És felmásztunk a Santa Maria Del Monte dombjára, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a városra. A templom eredetinek erődnek épült, és 1656-ban szentelték fel.

Hazafele útunkon gyönyörködhettünk a kivilágított “karácsonyfában” a Piazza Castellón.

2-án felvonatoztunk Olaszország legnyugatibb településére, Bardonecchiába. Gyönyörű havas hegycsúcsok, fenyvessekkel övezett utcák és nyüzsgő üzletek, éttermek vártak minket. Indulhatott a többnapos síelés, snowboardozás, kinek mi volt a szimpatikus. 🙂

És január 7-én hazafele a repülőből csodálhattam a naplementét… Olaszország, hamarosan újra találkozunk!