Palermo – A lakberendező szemével

Március elején újra Szicíliában jártam, ezúttal az északi oldalon. Mostani fő úti célunk Palermo volt, Szicília fővárosa. A déli résszel összehasonlítva kaotikusabb, olcsóbb, mégis gyönyörű gyöngyszeme a szigetnek. Imádom Olaszországot, a hangulatos kis utcákat, a pálmafákat, a temperamentumot, ahogy a helyiek élnek, Szicíliára pedig mindez hatványozottan érvényes! 🙂

A főbb utcák (pl. Via Roma) szépen karbantartottak, a kisebb utcák házikóira azonban javarészt ráférne a restaurálás. Mindezek ellenére hangulatosak a legkisebb sikátorok is.

Első teljes napunkon nyakunkba vettük a belvárost, a szállásunk nem messze volt a központtól, így gyalog minden rövid időn belül elérhető volt. Egy nap alatt a legfontosabb látnivalókat végig is néztük. Alább a gyönyörű Piazza Bellini, és az itt található pompázatos barokk stílusú templom, a Martorana vagy másképpen a Santa Maria dell’Ammiraglio, ami eredetileg 1126-ban épült.

Belülről igen gyönyörű, kihagyhatatlan, ha erre jártok!

Következő állomásunk a Piazza Pretoria,  egy szobros tér nagy szökőkúttal. A szobrok Michelangelo firenzei tanítványainak munkái. A teret másképpen a “szégyen szökőkútjának” is nevezik, mivel a XVI. században több házat is lebontottak a szökőkút építése miatt, hogy ezek a meztelen szobrok ide kerülhessenek.

Sétáltunk tovább a katedrális (Cattedrale di Palermo) felé, ami korábban muzulmán mecset is volt és sokszor átalakították. A látvány fantasztikus! 1185-ben kezdték építeni, de mai formáját a 18. században kapta.

Majd tovább sétálva gyönyörű pálmafás tér látványa tárult elénk.

És imádom a megunhatatlan erkélyes utcákat!

Majd megnéztük a kikötőt is, és lassan hazafele vettük az irányt.

Útközben még megcsodáltuk ezt a Ficus Macrophyllast a Giardino Garibaldi parkban. Ez másfél évszázados fa állítólag Európa legnagyobb fája, amely úgy szaporodik, hogy ágai elérik a földet, majd azokból is fák válnak, ahogy kialakulnak az új gyökerek.

Másnap megnéztük a csodaszép tengerpartot, Mondellót. Strandidő ugyan még nem volt, de jól esett sétálni a homokban és gyönyörködni a hullámokban. Ez a környék legszebb partja, ha erre jársz, ne hagyd ki!

És kötöttem egy óriási üzletet: lealkudtunk egy festményt 5 euróra, ennyit megért, örömmel cipeltem tovább magammal. Meglesz a helye az új otthonomban. 🙂

Majd vissza a városba, és egy fincsi süti és kávé után még sétáltunk egyet. Alább látható a Teatro Massimo, Olaszország legnagyobb, és Európa 3. legnagyobb operaháza. (A párizsi és a bécsi után.)

És tettünk még egy kört a székesegyház felé, ami este kivilágítva is igazán gyönyörű volt!

Belecsöppentünk a szicíliai partiéletbe is, a fiatalok kint iszogattak, táncoltak a téren, így hát mi is elvegyültünk és megkóstoltuk a helyi Aperol Spritzet. 🙂

Másnap délelőtt indultunk haza, muszáj még jönni, de köszönöm ezúttal is az élményt Olaszország! 🙂 Nemsokára újra találkozunk!