Athén – A lakberendező szemével

Itt a várva várt beszámoló Görögország fővárosáról, Athénról! Barátnős hosszú hétvégét tartottunk, igyekeztünk minden fontosat megnézni és elmerülni a mediterrán forgatagban…. és ha még nem voltál, most elég meggyőző fotók jönnek, miért is kell ellátogatni a görög fővárosba. 🙂 Athén az ókori görög civilizáció legfontosabb városa volt, és rengeteg műemlék, csodálatos épület vonzza a látogatót a mai napig. A legfőbb látványosság, az Akropolisz körül helyezkedik az óváros, innen a legtöbb híres épület egy kényelmes sétán belül elérhető. Hangulatos kis utcák, színes kapuk, ajtók, teraszok, narancsfák, pálmák és nyüzsgő belváros jellemzi Athént. Mindemellett bármelyik étterembe ültünk be, a vendéglátásra is ötöst tudunk adni: kedvesek, közvetlenek voltak mindenhol, és az ételek is zseniálisak, a görög konyha isteni!
Pénteken este érkeztünk, és szombati napunkat vezetett városnézéssel indítottuk. Az alábbi fotón az Athéni Akadémia.

Az Athéni Egyetem, a csodás falfestései meg egy szelfi :))

A Nemzeti Könyvtár épülete is elég “görögös” a tipikus oszloprenddel 🙂

A metróban ókori leletek vannak kiállítva (Syntagma megálló).

A 19. században épült Zappeion Palota

Panathenaic stadion

Az olümposzi Zeusz temploma

Hadrianus diadalíve

Este hangulatos kis utcákon felsétáltunk a Philopappos emlékműhöz, ahonnan fantasztikus kilátás nyílt a városra, és az Akropoliszra is. Innen megnézni a naplementét, nos, lenyűgöző volt! 🙂

Akropolisz kivilágítva

Másnap megnéztük a parlament előtti őrségváltást.

A Római Agora bejárata

És megkezdtük sétánkat az Akropoliszra, ahonnan a kilátás ismét fantasztikus. Itt a képen Herodes Atticus színháza.

A Propülaia, az Akropolisz monumentális bejárata.

Lent a Dionüszosz színház

A Parthenón, vagyis Pallasz Athéné temploma.

És ismét séta a szebbnél szebb kis utcákban a hangulatos épületek között.

Ezt a keskeny utcát a mindenféle kacatból összerakott lámpák és régi csillárok teszik különlegessé (Pittaki).

Egészen szürreális élményt nyújtott ez a lebegős esernyős kreáció a metróállomáson (Syntagma.)

Az estét pedig egy olyan helyen töltöttük, ahol több órán keresztül zenélt egy görög együttes, a közönség velük énekelt szinte minden dalt, szuper hangulatos volt. Másnap még tettünk egy sétát a városban, majd ebéd után indultunk a reptérre.

A Nemzeti Park gyönyörű pálmái, narancs- és citromfái és különleges növényei, amiket 1840-ben hoztak be a világ minden tájáról Amália királynő kérésére. Az egyik kis tóban teknősbékák úszkálnak. 🙂

Majd ismét a Zappeion…

…és Zeusz temploma közelebbről.